Pátek, 26 dubna, 2024
- Reklama -aktualne

Alpine A481: Vodíkový hypersport navrhli studenti. Podobá se na naše MH2

Alpine A4810 je zatím jen designovým cvičením, jakousi představou A110 pro rok 2035. I proto počítá s vodíkovým pohonem, který by v té době mohl být aktuální v širším měřítku.
Reinkarnovaná značka Alpine překonala za poslední dva roky obrovské změny. Výrobce lehoučkého kupé A110 s motorem ve středu pohltil aktivity divize Renault Sport i Renault F1. Kromě toho došlo k rozhodnutí, že budoucnost všech jejích sportovních modelů bude výlučně elektrická. Dotkne se to Alpine A110, ale také dvou nových produktů.

Alpine A110: Francouzské kupé má tři verze a vyšší výkon. Konečně
Elektrické kupé doplní luxusní GT, které by si to mohlo v ringu rozdat například s Porsche Taycan nebo Audi e-tron GT a pod ruce techniků v Dieppu se také dostane nová generace Renaultu 5, který, jak víme, bude už jen elektrický. První z novinek by se měla představit v roce 2024. Značka Alpine se však nyní podívala do ještě vzdálenější budoucnosti.

V zadní části upoutají zejména tři vertikální světla. Překvapením jsou dva otvory připomínající výfuky. Takže je možné, že namísto palivových článků by zde měl být spalovací motor na vodík.
Ve spolupráci s evropským institutem designu IED navrhla vodíkový supersport, který není vzdálen slovenskému konceptu MH2. Ten vznikl také za pomoci studentů a je hlavní hvězdou naší expozice na Expu v Dubaji. Na dvoumístné studii o délce 5 091, šířce 2 010 a výšce pouhých 1 055 mm pracovali studenti spolu s šéfem designu Alpine Antonyem Villainem a hlavním designérem Raphaelem Linarem.

Interiér bude nekompromisně sportovní. Posedlost Alpine nízkou hmotností nejlépe demonstrují karbonová sedadla.
Cílem bylo navrhnout „super berlinette“ pro rok 2035. Výsledkem je tento modrý supersport přísně aerodynamických tvarů a extrémně tenkými reflektory. Pohánět by ho měly palivové články. O technice však bohužel nepadlo ani slovo. Takže zatím jde víc o designové cvičení, než o realitu. Nakonec ani slovenské MH2 zatím nejezdí.

pr článek

Další články autora